Haber

Türkiye 2023’ün ilk yarısında en çok neyden şikayetçi oldu?

Çözüm platformu Complaintvar, yılın ilk yarısına ait bilgilerini paylaştı. Araştırma sonuçlarına göre en çok şikayet edilen bölüm e-ticaret olurken, en çok şikayet edilen şehir ise İstanbul oldu. Şikayetvar’da en çok merak edilen kurum SGK olurken, platformda yılın ilk altı ayında 247 bin 946 şikayet çözüme kavuşturuldu.

Şikayetvar yılın ilk 6 ayına ait bilgilerini paylaştı. Araştırma sonuçlarına göre 2023 yılının ilk yarısında şikayetler Nisan ayında zirve yaparken, en fazla şikayet sayısı 271 bin 646 şikayetle Salı oldu. 12 bin 877 şikayet ile 2 Ocak 2023, en çok şikayetin yazıldığı tarih olurken, en çok şikayetin saat 14:00’te yazıldığı tarih oldu. Nisan 2023’ün en çok ziyaret edilen ayı olurken, ilk 6 ayda ayda yaklaşık 21,5 milyon kullanıcı Complaintvar’ı ziyaret etti. 231 bin 235 şikayet ile e-ticaret departmanı 2023 yılının ilk altı ayında en çok şikayet alan şube oldu.

Şikayet sayısı yüzde 21,7 arttı

Açıklanan bilgilere göre, 2023 yılının ilk 6 ayında platforma 887 bin 103 yeni üyenin katılımıyla toplam üye sayısı 10 milyon 133 bin 598’e ulaştı. 2023’ün ilk yarısında platforma ulaşan 1 milyon 840 bin 183 şikayetin 247 bin 946’sı Complaintvar’da çözüme kavuşturuldu. Geçen yılın aynı dönemine göre şikayet sayısı yüzde 21,7, tahlil sayısı ise yüzde 15,3 arttı. Toplam 37 bölümde 176 bin 637 markanın yer aldığı platformda aylık ortalama kişisel ziyaret sayısı 21,5 milyona yaklaştı. Nisan, 2023’te platformun en çok ziyaret edildiği ay oldu.

Emlak ve inşaat departmanı en çok şikayeti çözüme kavuşturan sektör oldu.

Complaintvar verilerine göre 2023’ün ilk yarısında en çok şikayeti çözüme kavuşturan departman yüzde 53 analiz oranıyla emlak ve inşaat sektörü oldu. İnternet platformları yüzde 51 analiz oranıyla ikinci sırayı alırken, son dönemde bu kategorinin lideri olan anne-bebek ve çocuk segmenti iki sıra gerileyerek üçüncü sırayı aldı.

En çok ziyaret edilen e-ticaret sektörü

Complaintvar’da en çok merak edilen şube 21 milyon 335 bin 49 ziyaretçi ile e-ticaret oldu. Finans 15 milyon 873 bin 820 ziyaretçi ile ikinci sırada yer alırken, internet platformları 14 milyon 855 bin 603 ziyaretçi ile üçüncü sırada yer aldı.

En çok merak edilen kurum: SGK

Açıklanan bilgilere göre EYT aramalarının da etkisiyle yılın ilk yarısında en çok merak edilen kurum 2 milyon 460 bin 771 ziyaretçi ile Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) oldu. Platformun yakın dönemde ‘Numara Kime Ait’ adıyla oluşturduğu servis, 1 milyon 827 bin 160 ziyaretçi sayısıyla ikinci sırada yer aldı.

Air Fryer şikayetleri yüzde 1.415 arttı

Complaintvar’ın 2023 verilerine göre yıl içerisinde şikayetlerin artmasıyla dikkat çeken kategorilerin başında hem Türkiye’de hem de dünyada popülaritesi hızla artan ‘hava fritözü’ oldu. Platformdan yapılan açıklamaya göre 2023 yılının ilk altı ayında bu çalışmayla ilgili şikayetler yüzde 1.415 arttı. Öte yandan bilgisayar bileşenleri ve dahili donanım markalarıyla ilgili şikayetlerde yüzde 474 artış yaşandı. Beyaz eşya yetkili servis şikayetlerinde yüzde 322 artış oldu.

En çok şikayet e-ticarete!

231 bin 235 şikâyet ile e-ticaret departmanı 2023 yılının ilk altı ayında en çok şikâyet alan departman oldu. E-ticareti 212 bin 677 şikâyet ile finans sektörü izledi. İnternet platformları (160 bin 703), irtibat (152 bin 919) ve kargo (138 bin 416) şubeleri ilk altı ayda Türkiye’nin en çok şikayet edilen bölümleri olarak öne çıktı.

“Kargom gelmedi” şikayetleri zirvede!

2023 yılının ilk altı ayında en çok şikayet edilen, kullanıcıların e-ticaret ile ilgili analiz beklediği ilk konu kargonun gecikmesi, kaybolması veya başkasına teslim edilmesi oldu. Hatalı, kusurlu veya yanlış iş göndermek ikinci sırada yer alırken, görseldeki eserin fotoğrafları yanıltıcı ve görseldeki eserden daha düşük kalitede bir iş göndermek ise üçüncü sırada yer aldı. Sitelerin müşteri hizmetlerinin analiz odaklı olmaması ve ürünün ‘stokta yok’ bahanesiyle sipariş verildikten sonra iptal edilerek yüksek fiyattan yeniden satılması öne çıkan diğer şikayetler olarak yansıdı.

Finansla ilgili en çok şikayet: Uygulanmayan sicil affı

Finans sektörüyle ilgili en çok şikayet sicil affının uygulanmamasından geldi. Haksız yere kredi notunun düşürülmesi, kredi notunun yanlış hesaplanması, finans kuruluşlarının isimleri kullanılarak yapılan aramalarda kişisel bilgilere ulaşılması ve bu zafiyetin engellenememesi öne çıkan diğer iddialardı. Para transferlerinin uzun sürmesi ya da hesaba geçmemesi de analiz bekleyen bir başka bahis olarak yansıdı.

“Oturum açılamıyor” en büyük sorundur

İnternet platformlarında en çok bekleyen sorun, web sitelerinde oturum açma ve oturum açma sorunları ile ilgiliydi. Belirtilen şifreyi kabul etmeyen veya şifreyi sıfırlayan siteler 2. sırada yer aldı. Bu bölümle ilgili diğer şikayetler ise şöyle sıralandı:

“Güvenlik sorusuna doğru cevap verilmesine rağmen hata veriyor, üyeliğin dondurulmasında ve silinmesinde sorun yaşanıyor, ücretli üyeliklerde iade sorunu yaşanıyor veya üyelik iptallerinde sorun yaşanıyor.”

En çok şikayet İstanbul’dan

Açıklanan verilere göre 2023’ün ilk altı ayında nüfus ortalamasına göre şikayet yoğunluğunun en az olduğu il binde 1,1 ile Hakkari oldu. Hakkari’yi sırasıyla Muş, Adıyaman ve Ağrı izledi. Şikayet bilgilerine göre İstanbul, bin kişi başına 35,6 şikayet yoğunluğu ile Türkiye’de en çok şikayet edilen il oldu. İstanbul’dan sonra Şikayetvar’a en çok şikayet yazan iller Antalya, Ankara, İzmir ve Bayburt oldu.

Yılın ilk yarısındaki fiyat artışları çok konuşuldu

Öte yandan Türkiye genelinde fiyat artışlarıyla ilgili şikayetler arttı. Konut sakinlerinin kanunla belirlenen oranın üzerinde yüksek ve durdurulamayan kira talepleri, temel gıda ürünlerine (et, süt, yumurta, ekmek vb.) yapılan zamlar, akaryakıta yapılan zam ve satışların artmasından kaynaklanan mağduriyetler, otomotiv branşındaki artışlardan dolayı alım satımın yapılamaması, özel okul ve hastane fiyatlarındaki artışlar tüketiciler tarafından sıklıkla dile getirildi.

Yılın ilk yarısında platformda alınan en farklı şikayetler:

“Aşk biraz emek ve çile değil mi?”

“Sayın İnternet Sağlayıcımız, Öncelikle aylardır yaptığım ricalar sonucunda internet hızımızı 2 MB’tan 4 MB’a çıkardığınız için çok teşekkür ederim. Evet, 40 MB ödüyor olabilirim ama 0 nasıl olur da aramızda bir anlam ifade edebilir? Yıllardır bana ödettiğiniz haksız faturalar bir yana duygularımızın karşılıklı olması benim için çok değerli. Dairenin 40 metre uzağındaki fiberi alamaman sana olan hislerimi etkilemiyor, inan bana. Ne de olsa uzun mesafeli bir ilişki içindeyiz! Bu tür şeyler uzun mesafeli ilişkilerde olağandır. Ferhat’ın dağları delmesini örnek vererek çevremize nifak tohumları ekmeye çalışsalar da ben yine de seni seviyorum. Evet, yükleme hızım KB seviyelerinde sürünüyor. Evden çalıştığım günlerde sorgulama yapmam saatler alabilir ama sizin de biraz sevginiz, biraz emeğiniz ve biraz da kininiz yok mu? Bana gönderdiğiniz sorgu sonuçlarını döndürmenizi bekliyorum. Dakikaların, saatlerin hiç kıymeti yok. Aramızdaki bağda kaba bir yama değil. Rabbim çalışanlarınıza benim çalışma ortamımdaki rahatlığı nasip etsin inşallah. Öyle ki aramızdaki sevginin meyveleri çoğalacak. Ekte, size arzulu bakışımın göstergesini gönderiyorum. Umarım sende de bir pay alırsın. Bir gün 100 MB internet yüzüm olsun diye serpilecek umut yaprakları… Kalıcı Kurbanınız”

“Çekirdek paketinden yılan kafası çıktı”

“Bilinen bir zincir mağazadan tuzlu fasulye aldım. Bir yılan başı çıktı ve bir kısmını afiyetle yedik. Yazıklar olsun sana. Şikayet etmek için gerekli resim, video ve faturam var. İnsan sağlığıyla oynamak nasıl bir sorumsuzluktur? Yazıklar olsun sana.”

“Fön makinesi yerine kalas gönderdiler”

“1 adet fön siparişi verdim ve ben olmadığım için kargoyu arkadaşım aldı ve fön yerine kargodan odun teslim edildi. Kapalı streç ile kapatılan ürün ayıplı çıktı. Bu duruma çok üzüldüm. İnşallah olur.”

Hamamböceklerini ve saman balyalarını yasaklayın!

“Hamamböcekleri ölsün ve rüyalarıma girmesin lütfen. Bu duruma çok üzüldüm ama yapabileceğim bir şey yok. Bu hamamböceklerini ve dev saman balyalarını kim hazırlayıp rüyama gönderirse Allah kahretsin. Hamamböcekleri ve saman balyaları!!!! “Yeterli!”

Simit severlerin acınası şikayeti!

“Simitten şikayetçiyim. Çok pahalı canım, o kadar dedim… ‘Bak, sen zavallının gözbebeğisin. ‘Sen zalimin mazlum olduğu topraklarda mazluma sahip çıkan bir yiğitsin’ dedim. Sonunda fakire de sırt çevirdi, zalimin cebini doldurdu.”

“Pastadan muska yaptın mı?”

“İki gün önce aldığım pastanın içinde kağıt parçaları vardı. Arapça yazılar içerir. Kek muska yaptın mı? Ne yaptın? Bilinen bir marka olarak karşılaştığım durum üzücü. Sorunun bir an önce çözülmesini istiyorum.”

“Senin sayende Hindistan’da yaşıyorum”

“Size Hindistan’dan yazıyorum. Çünkü konumum Hindistan’da görünüyor. Senin sayende yurtdışına çıkabildim. YouTube’daki Hint kanalları, Hint dizileri… Bir fark vardı ama bu beni endişelendiriyor. IP ile ilgili bir sorun olduğunu düşünüyorum. Birçok uygulamaya giremiyorum.”

“Tavuklar greve mi gitti?”

“Sevgili zincir market ailesi. Tavuklarınız greve mi gitti? Geçen hafta 29,5 lira olan bu hafta 32,5 lira olan yumurtadan mı çıktılar? Yoksa tavuklar ‘Haftada düzenli zam yapmazsanız yumurtlamayız’ mı dediler? Kısacası milleti sömürdüğünüz için teşekkürler.”

“Babam bana burs paramı vermiyor”

“Burs kartım yok, babam var, vermiyor. Bunun için nereye başvurabilirim? Ayrıca bursumla bana herhangi bir masraf da yapılmıyor. Parayı kendisi harcıyor. 7. sınıftan beri burs alıyorum. Şu an 11. sınıftayım ve burs paramın bir kuruşunu bile alamıyorum. Bu durumu nereye şikayet etmeliyim?”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

habersincik.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu